2021-04-21 08:53Pressmeddelande

6 ikoniska Porschebilar nu på unik auktion

PS Auction ABPS Auction AB

Mats Myrsell har lång bilsportskarriär bakom sig och allting började som 18-åring i en Volvo PV.
Sedan körde han Saab, flera Opel, Peugeot och Vaz…

"Jag var fabriksförare i fyra månader för Vaz, det måste ha varit 1978 eller 1979"

Men sen tog det stopp och Mats var tvungen att pausa sitt tävlande.

"Runt 1980 var alla pengar slut och jag skulle köpa ett hus och fick inte några lån.  Jag var tvungen att rensa upp alltihop och det blev inga biltävlingar på 15 år. 1994-1995 körde jag några tävlingar och sedan höll jag mig till 2006 men då bröt det loss", säger han och skrattar.

Mats Myrsell körde banracing i Porsche Carrera Cup 2006-2009.

Från 2010 är det historiskt rally som gäller och där har Mats varit sagolikt framgångsrik. Segrarna och de framskjutna placeringarna är nästan för många att nämna men kronan på verket är titeln som Europamästare i historiskt rally som Mats tog tillsammans med Esko Junttilla.

Men alla sagor har sitt slut och nu har Mats Myrsell bestämt sig för att avsluta sin långa bilsportskarriär och lägger hjälmen på hyllan.

Vi på PS Auction har fått den stora äran att auktionera ut Mats samling av rallybilar, alla av märket Porsche. I samlingen finns hans EM-vinnande bilar. Bilarna har ”proveniens” och en hugad spekulant kan läsa mer om varje bil, dess historik och hur den är byggd på www.psauction.se.

Om PS Auction AB

Om PS Auction AB Vår vision: Fullt användbara produkter får aldrig någonsin mer gå till spillo. Med våra tjänster ska människor och företag kunna konsumera med mer förnuft - och ta ansvar för hur varor säljs, köps, transporteras och används. Om tusen år kommer man att skaka på huvudet över hur jorden utarmades under 1900-talet. Det finns bara en planet och vi överkonsumerar en rad av dess resurser. The Planetary Bounderies* kräver att vi byter strategi. Att vi funderar ett varv till innan vi köper, byter eller slänger våra saker. PS Auction tillverkar inte något. Vår roll är att bidra till maximal resurseffektivitet genom att se till att verktyg, varulager, fordon och maskiner inte blir stående, utan snabbt kommer till användning hos nya ägare, när tidigare ägare vill eller måste släppa taget. Tack vare våra professionella medarbetare, vår onlineauktion, vår infrastruktur och vår utbredning i världen förlänger vi livscykeln på varor som redan existerar. Igen och igen. Kontakta gärna våra distriktskontor som finns på följande orter; Svenljunga, Göteborg, Stockholm, Linköping, Karlstad Skellefteå & Malmö

Per Henriksson
Per Henriksson