2024-02-23 07:56Pressmeddelande

Stor svensk bilhandlare i konkurs - auktion pågår!

Fiat

PS Auction presenterar en omfattande auktion innehållandes showroom, reservdelslager och verkstadstillgångar från Rentandgo Export AB, Rentandgo Kungsbacka AB och Auto Lounge Racing AB, vilka nyligen försatts i konkurs. Denna auktion genomförs på uppdrag av Setterwalls Advokatbyrå AB.

Auktionsobjekten inkluderar en omfattande samling av reservdelar för varumärken såsom Fiat, Jeep och Alfa Romeo med ett brett utbud av begagnade bilar, en banbil, flera partier med däckuppsättningar, en betydande mängd verktyg och maskiner avsedda för bilverkstäder. Dessutom finns det unika objekt såsom ett shuffleboard, en arkadmaskin, samt kontorsmöbler bland objekten.

Intresserade köpare uppmanas att besöka psauction.se för att ta del av det fullständiga utbudet av objekt och delta i auktionen. Auktionen är redan igång och kommer att avslutas den 29 februari.

För mer information och detaljer om hur du deltar i auktionen, besök psauction.se

Om PS Auction AB

Vi på PS Auction har tillsammans stora ambitioner med en tydlig passion för hållbarhet. Sedan 1958 har vi växt till ett ledande aktör inom auktionsbranschen och den cirkulära ekonomin, med närvaro i hela Sverige. Sedan 2022 är vi en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 900 personer. I koncernen ingår, utöver PS Auction, varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären. Med cirka 50 anställda i Sverige hjälper vi varje år över 100 000 auktionsobjekt att hitta nya ägare.   Vad vi tror på Vi tror på att fullt användbara produkter aldrig får gå till spillo. Genom våra auktioner möjliggör vi för människor och företag att konsumera med förnuft och ta ansvar för varors livscykel – från försäljning till köp, transport och användning.   Vad vi gör Vi frigör kapital åt våra kunder samtidigt som vi förlänger livscykeln för maskiner, inventarier och utrustning. Genom att minimera avfall gör vi en positiv insats både för företag och miljön.

Per Henriksson
Per Henriksson